The little bird design

Felújítottam egy régi ládát...

2017. november 03. - Adél Kecskeméti

Egy éve biztos, hogy rakosgatom azt a ládát, amit egy lomtalanításon találtam. Kidobásra nem ítéltetett, mert elhatároztam, hogy majd egy szabad hétvégémen felújítom és balkonunk kis dísze lesz. Hát, a felújítás eddig elhúzódott. És hogyan állj neki egy öreg bútor felújításának? Az alábbi posztban lépésekbe szedtem.

 

1. lépés: Csatok, fogantyúk, zsanérok eltávolítása (ha sikerül). Ha esetleg nagyon kapaszkodnak, elég, ha valamilyen könnyen eltávolítható ragasztószalaggal körbe ragasztod azokat.

2. lépés: Csiszolás. A bútor felületének átcsiszolása, hogy eltávolítsd az előző festékréteget, a szálkásodást. Én a ládának egy durvább csiszoló papírral ugrottam neki.

12.jpg

13.jpg

3. lépés: A bútor megtisztítása a rengeteg portól, ami a csiszolás alatt keletkezett.

14.jpg

4. lépés: Alapozó réteg felvitele. Mivel én akrilfestékkel dolgoztam, ezért a ládámat fehér színű akril primerrel készítettem elő.

5. lépés: Az első festék réteg kívül- belül… a láda belsőm csak egy színréteget kapott.

6. lépés: Antikolás. Az öregbítést lehet beviaszozással (ennek a menetét a videóban megnézheted, amit a poszt végén találsz), illetve lehet antikolást elősegítő speckó folyadékokkal. Ezeket hobbiboltokban, festékboltokban tudod beszerezni. Bármelyik verziót is választod, ez kerüljön az első színrétegre.

26.jpg

27.jpg

7. lépés: A második színréteg festése. A bútorod végleges színe.

28.jpg

8. lépés: Csiszolás (úgy is rég volt :D). Itt nyer értelmet a 6. lépés: ahol beviaszoztad az első réteget, onnan könnyen le tudod csiszolni a másodikat, így a csiszolás nyomában itt-ott előtűnik az első szín.

29.jpg

9. lépés: Díszítés. Ha snasznak érzed az antikolt tárgyat, díszítheted. Mondjuk stencilezéssel, ahogy én tettem.

10. lépés: A műved fixálása fedő lakkal.

33.jpg

11. lépés: Csatok, fogantyúk, zsanérok visszaszerelése/a ragasztószalagok eltávolítása.

 

Megnéznéd az egész folyamatot videóban? Itt megteheted:

 

 blog_alairas2.png

A bejegyzés trackback címe:

https://thelittlebirddesign.blog.hu/api/trackback/id/tr3613147468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása